Vaak zijn we ons niet bewust van de manier waarop we communiceren en de invloed die dit heeft op onze omgeving.
Tijdens deze training werken we samen aan het ontwikkelen van bewustere communicatie en het effectief geven en ontvangen van feedback.
De medewerkers zijn het visitekaartje van een bedrijf.
Als een medewerker regelmatig contact heeft met klanten, wil je er zeker van zijn dit contact positief is. Niet iedereen weet hoe hij of zij met klanten of klachten moet omgaan. Voorkom dat je een klant kwijtraakt omdat iemand zich openlijk heeft geïrriteerd aan die ‘zeur’.
De training richt zich op het ontwikkelen van bewustere communicatie en assertiviteit.
Deelnemers leren effectief feedback geven en ontvangen, hun boodschap duidelijk en doelgericht over te brengen én zelfverzekerd op te treden in verschillende situaties.
Tijdens het tweede dagdeel kunnen de deelnemers met een trainingsacteur de geleerde vaardigheden in de praktijk brengen.
De focus ligt op het ontwikkelen van zelfvertrouwen, assertiviteit en respectvolle communicatie.
We stellen deelnemers in staat om hun boodschap duidelijk en doelgericht over te brengen. Of het nu gaat om contact met klanten of collega's, het is belangrijk dat ze in staat zijn om zelfverzekerd en assertief te communiceren. Zonder anderen te kwetsen of zichzelf te verliezen.
Feedback is een waardevol instrument voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Tijdens de training oefenen we feedback op een respectvolle en effectieve manier te geven. Zo dat het anderen motiveert om te veranderen en te groeien. Ook leren deelnemers hoe ze feedback kunnen ontvangen zonder defensief te reageren. Ze leren om waardevolle inzichten te benutten en zichzelf verder te ontwikkelen.
Om het geleerde in de praktijk te brengen, is er een speciale sessie gepland in dagdeel 2. Hierbij krijgen deelnemers de gelegenheid om te oefenen met een trainingsacteur. Dit biedt een veilige omgeving om te experimenteren en te groeien in hun communicatievaardigheden.
Verder werken we aan aan het vergroten van het zelfvertrouwen van de deelnemers, zodat ze stevig in hun schoenen staan in verschillende communicatieve situaties. Ze worden zich bewust van de gewenste beroepshouding van het bedrijf en leren om deze vanuit hun eigen motivatie te belichamen. Op die manier draagt deze training ook bij aan klantgerichtheid.
Het gaat er juist om respectvol op te komen voor je eigen behoeften en grenzen, terwijl je ook rekening houdt met die van anderen.
We helpen deelnemers om hun assertiviteit te ontwikkelen en de communicatievaardigheden naar een hoger niveau te tillen, zowel binnen als buiten het bedrijf.
Copyright © Alle rechten voorbehouden